Totaal aantal pageviews

donderdag 10 januari 2013

De jager en de vlieg

Toeval bestaat niet? Nou dat weet ik dan nog zo net niet. Terwijl ik aan de eettafel zit (waar overigens nooit aan wordt gegeten), is een van mijn jagers er zojuist in geslaagd om in 1 keer een niets vermoedend pluisje, die het lef had gehad om over ons balkonnetje te zweven, te pakken te nemen. Twee pootjes de lucht in en TSJAKKA, hebbes. Ik zie hoe de zojuist gevangen prooi aan een heftig onderzoek onderworpen wordt. Ik verwacht bijna dat hij er twee sterke lichtspots op zet om dit infiltratie object aan een intens en uitgebreid verhoor te onderwerpen. Maar hij doet wat zijn instinct hem in geeft en eet het op...... Ja is ook een mogelijkheid natuurlijk. Terwijl dit plaats vindt, hoor ik vanuit een andere kamer een gestommel. Iemand is daar met iets bezig, en het klinkt behoorlijk heftig moet ik zeggen. Dus tijd om even poolshoogte te nemen. Wanneer ik de slaapkamer nader wordt ik haast schuldbewust aan gekeken, alsof iemand iets gedaan heeft wat eigenlijk niet mag. Maar dan hoor ik het, een dikke bromvlieg zoemt door de kamer heen met inmiddels weer in zijn kielzog jager no. 2. Over het bed heen, op de vensterbank het is een gevecht dat vooralsnog de vette vlieg weet te winnen. Ondertussen is ook jager 1 op het geluid afgekomen, en begint de ondersteunende pootjes aan te bieden. Bijna heeft hij 'm te pakken wanneer de vlieg aan de onderkant van het raam zit. Haast platgedrukt weet hij toch te ontsnappen en vliegt richting keuken. Na gezeten door 1 van de jagers. Die nog net op de vensterbank weet te springen als de vlieg door de opening van het raam weet te ontsnappen. Twee kleine jagers achterlatend. Wat een toeval dat op hetzelfde moment mijn twee dwergen aan het jagen waren. Wel jammer dat er een zonder trofee is geeindigt, maar ja de ander heeft zijn trofee opgegeten, dus kan ook niks meer bewijzen...... :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten