Totaal aantal pageviews

donderdag 10 januari 2013

Wakker worden!!!


We hebben weer een nieuw spelletje, tenminste, Dopey heeft een nieuw spelletje, en dat bij voorkeur het liefst om een uur of half vijf in de ochtend.
Het is een soort van verstoppertje denk ik, want hij is dan bezig om onder z'n dekentje te komen, of eigenlijk er tussenin, om dan vanuit 'ontzichtbare' positie zijn aanvallen in te starten. Op bed ligt dus een deken waar de dwergen in de nacht lekker ontspannen kunnen slapen, en die ligt vanwege het formaat dubbel gevouwen. Heerlijk lekker zacht en warm. Als Grumpy in de vroege ochtend uren even iets voor zichzelf gaat doen, gaat Dopey met zijn spel beginnen. En dat is dan vaak het moment dat ik wakker word. Hij begint dan namelijk met plukken (nageltjes in de deken/matras) in de deken net zolang totdat hij een opening heeft om tussen te kruipen. Nou kan ik uit ervaring zeggen, die opening vindt hij hoogst zelden. Vaak eindigt hij, de deken, op een hoop. Dus om nog een beetje te proberen om wat nachtrust te krijgen, ik ben namelijk nog niet uitgeslapen dan, help ik 'm maar even door een gedeelte van de deken op te tillen en hem er zo tussen te laten liggen. Als hij in positie ligt, bedek ik 'm helemaal. En dan gaat de motor aan, hij begint dan namelijk te knorren, maar dan wel lekker hard. En vanuit die positie valt hij aan op alles wat beweegt. Gelukkig is dat vaak z'n staart, maar ook ik beweeg weleens in m'n slaap (of iets wat daar op lijkt), dus heb ik soms in een van mijn vinger wat kattenageltjes staan........... Wat verzinnen ze toch leuke spelletjes. Ik weet niet wat ik erger vind, het wakker worden van het gepluk of de nageltjes die mijn huid penetreren. Ik ben blij als Grumpy een beetje uitslaapt, want zolang hij er ligt slaapt Dopey ook nog lekker door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten