Totaal aantal pageviews

maandag 7 januari 2013

Een rustige ochtend

Zomaar een ochtend: Ik lig al een tijdje wakker in bed, maar ik lig lekker en dus gun ik mezelf nog even dat momentje rust. Achter het gordijn begint Grumpy te schelden tegen de vogels die in de boom tegenover het raam hun nest maken. Ik hoor Dopey vegen in de gang, hij denkt namelijk nog steeds dat als hij aan de buitenkant veegt, dat dan aan de binnenkant van de kattebak datgene wat hij daar heeft achtergelaten begraven wordt onder de korrels. Even later vervoegd hij zich bij Grumpy achter het gordijn. Nu is het slecht een kwestie van afwachten, zometeen springt Grumpy uit het raam kozijn en begint het nieuwe spelletje. En ja hoor daar gaat ie, Dopey begint al met het zwaaien van z'n staart, Grumpy beziet dat vanaf de grond en probeert hem vervolgens te pakken. Het gordijn is in deze hetgeen dat het meest te verduren heeft. Grumpy hangt nu in het gordijn met 1 pootje (hij krijgt 'm niet meer los), en zwaait links en rechts heen en weer. Af en toe vang ik zijn blik, onbewogen zoals gewoonlijk, of toch niet. Toch maar even helpen dan. Dopey springt uit het raam kozijn, langs het inmiddels al halfgeopend gordijn, en begint zijn jacht op Grumpy. Een aantal minuten lang zitten ze achter elkaar aan, met een regelmatig gerend over m'n bed heen. Gestommel, geklauter en geren, heerlijk hoor zo rustig momentje voor mezelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten