Totaal aantal pageviews

maandag 7 januari 2013

Het ochtend ritueel




Het is vroeg in de morgen als men in de kleine dwergen flat begint te ontwaken. Uitslapen is er tegenwoordig niet echt meer bij, en ach de meeste tijd moet ik toch vroeg naar m'n werk dus kan ik toch niet eindeloos blijven liggen. Het ochtend ritueel begint, nadat ik eerst een kleine sanitaire stop gemaakt heb. 
Natuurlijk zijn de twee kleine schurken als eerste aan de beurt. Vers water, bak met brokjes bij gevuld en als culinair hoogte punt ruk ik een bakje of zakje open met een overheerlijk vlees of vis prutje. Langs mijn nog blote benen voel ik twee harige lijfjes cirkelen, en als ik de bakjes neer wil zetten, komen ze me, staande op hun achterpootjes, al halverwege tegemoet. Ze duiken gelijk diep in hun net verkregen etensbak, en het zachte gesmak doet vermoeden dat het wederom een overheerlijk maaltijd is. Ik loop richting de slaapkamer om verder te gaan met m'n eigen ochtend ritueel, en kijk daar aangekomen nog even achterom. Vier oogjes kijken me aan, hevig likkebaardend, en wachten af. Ik weet dat Dopey stopt met eten en wegrent als ik verder ga met wassen en aankleden, en dus ga ik op het puntje van mijn bed zitten, duidelijk zichtbaar, en wacht. Grumpy, inmiddels allang weer met z'n neus op de bodem gedrukt volop genieten van de heerlijk maaltijd, maakt het niks uit of ik er nu wel of niet zit. Alleen het eten telt, maar Dopey is blij dat ik nog niet de aanstalten ga maken om weg te gaan. Ook hij kan nu rustig verder eten. En ik, ik zit netjes te wachten......... Het moet niet gekker worden. Maar dat zal heus wel gaan gebeuren.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten