Totaal aantal pageviews

woensdag 9 januari 2013

Ik wil wat jij hebt ..


Grumpy is bezig met z'n zonet verkregen stukje karton, afkomstig van een kartonnen envelop. Hij speelt ermee, loopt er een beetje mee rond, Op de voet gevolgd door Dopey. Die wil dat interessante dingetje ook wel even van dichtbij bekijken. Wanneer Grumpy het stukje even neerlegt, om het even iets beter te kunnen zien, is Dopey er als de kippen bij om het even aan een nader onderzoek te onderwerpen. Hij pakt het op, loopt er mee weg, met juist ja, Grumpy in de achtervolging. En zo wisselt dat elkaar een tijdje af. Had ik maar twee stukje karton..... Hoewel, het doet me denken aan een rietje. Een paar maanden terug was er uit m'n milkshake een rietje gekomen. Reuze spannend was dat rietje. Grumpy had er de grootste lol mee, en werd op afstand wat zielig aanschouwd door Dopey. En juist omdat hij zo zielig kon kijken, kreeg ik medelijden en ging op zoek naar een rietje die ik ergens in huis nog wel moest hebben. (Nee ben niet opnieuw naar McDonalds gereden). Maar goed, na lang zoeken (viel wel mee hoor) vond ik nog een doos met rietjes, en kon ik  Dopey z'n eigen rietje geven. En misschien begrijp je het al..... Totaal oninteressant, er was maar 1 rietje van belang, en dat was het rietje die Grumpy op dat moment in de ban hield. Het nieuwe rietje werd pas leuk toen Grumpy een paar dagen later met dat rietje rond liep. Nu, inmiddels een aantal maanden verder, liggen er nog steeds twee rietjes in huis. Beide rietjes fijn gekauwd, maar met beide word evenveel gespeeld. Soms verdwijnen ze een tijd lang uit het oog (het mijne), om plotseling dan weer op miraculeuze wijze weer op te duiken. Dus een tweede stukje karton, zou voor nu niet helpen, misschien in de toekomst, maar dan is stukje 1 waarschijnlijk allang versnippert.
Grumpy komt de kamer weer in en probeert uit alle macht het kartonnetje te verscheuren, en laat zo een spoor van 'vernieling' achter, ach gelukkig moet ik nog stofzuigen. Zijn m'n kleine dwergen toch even lekker bezig geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten