Totaal aantal pageviews

donderdag 10 januari 2013

Tante S. en Banjer


'Tante' S. komt straks een bakkie doen, en ze neemt je 'neefje' mee, Banjer. Ons mens was blij, maar wij vonden het nou niet zo bijzonder. Wij hadden namelijk geen idee wat ze bedoelde. Maar ze bleef het maar hebben over ons kleine neefje, en dus begrepen wij uiteindelijk dat 'tante' S. een kitten mee zou nemen. Dus ja wij raakte ook best opgewonden. Het is natuurlijk altijd leuk dat je als grote 'neven', aan zo'n klein ding iets kan vertellen over het kattenleven, en over het leven met een mens. Nou en toen kwam 'tante' S., ......... OMG..... Wat was dat was ze bij zich had..... Zo'n klein springend ding dat in de verste verte niet op ons edele kattensoort leek. Grumpy leek in eerste instantie nog de wijste van ons twee, want hem lukte het om naar buiten te ontsnappen. Maar ik dacht nog laat ik het eens dichterbij gaan bekijken. ....... Dat was niet te doen, het sprong om me heen, ja het daagde me zelfs uit. En toen zag ik het, ik had er alleen ooit eens over gehoord, van mijn eigenste kattenmoeder. Wat ik zag was een..... een....... EEN HOND!!!! Nou ja wel een kleintje natuurlijk, maar wel een levensgevaarlijk beest. En mijn mens maar roepen, van kom eens kijken, ...... nou niet dus. Gelukkig voor mij, en wat minder gelukkig voor Grumpy nam zijn mens, en die van ons hem daarna mee naar buiten. Grumpy vertelde me later dat hij hem genegeerd had, maar ik denk dat hij niet goed gezien heeft dat het een hond was. En mijn mens maar roepen, "Dopey kom nou eens", en me maar proberen te lokken met snoepjes. Nou ik ben gewoon lekker binnen gebleven. Ik hoorde ook nog van Grumpy dat dat kleine dingetje met ons speelgoed liep te spelen...... ZONDER te vragen. En ons mens ook maar aaien en knuffelen met staatsvijand nummer een, de verraadster ....... Uiteindelijk heb ik toch maar besloten om me van mijn beste kant te laten zien, en ben verstoppertje met dat dingetje gaan spelen, en wat denk je.......? Hij komt me gewoon niet zoeken hè, nou dan breekt toch je klomp. En toen gingen ze weg, en ons mens ging gewoon met ze mee, is toch niet te geloven. Ben toen wel even wezen controleren of alles nog wel heel was. Maar hij had er inderdaad wel heel netjes mee gespeeld. Als ik het eerlijk bekijk, was het best een grappig ding. En hij zag er ook helemaal niet zo eng uit. Best wel lief eigenlijk. Hij wilde alleen maar spelen denk ik, hij wist alleen nog niet zo goed hoe er met ons edele wezens gespeeld moet worden. Het was ook nog maar een baby. Daaaaag Banjer, tot de volgende keer, maar dan moet je me wel zoeken hè !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten