Totaal aantal pageviews

dinsdag 8 januari 2013

En ik noem ze .....

Arie en Dirk, Gijs en Poekie, Binky, Mitzi en Spooky, O'Malley, Panter en Tijgertje, Luna en zo kan ik natuurlijk nog wel even doorgaan. Kattennamen die ik in de loop van jaren langs heb horen komen. En dan denk je soms, hoe verzin je het. Maar soms moeten namen zijn wat ze zijn, en is het dus op de een of andere manier onbewust waarschijnlijk al bepaald. Voordat de dwergen kwamen was ik volop aan het verzinnen voor leuke kattennamen, maar vond het eerlijk gezegd best nogal lastig. Totdat een vriendin, mijn nog op te halen kater, Dopey noemde. Want zei ze, het kan toch niet zo zijn dat jij een kat neem en die geen Dopey noemt. Nou moet je weten dat mijn favoriete Disney figuren de zeven dwergen van sneeuwwitje zijn. Ik spaar ze en dan met name Dopey. En dus zo geschiedde, kater 1 werd Dopey. Dat ik kater 2 dan dus ook een dwergen naam moest geven stond zo goed als vast maar welke..... Bashfull, Sleepy, Sneezy, Grumpy, Doc of Happy. Happy zou misschien van tevoren nog wel de meest voor de hand liggend zijn geweest, ware het niet dat er al een happy bestaat binnen de 'familie'. Een prachtige lilac britskorthaar die ooit bij mij te gast geweest is. En om verwarring te voorkomen viel die naam dus af. Misschien dan toch maar geen dwergen naam, misschien moest ik maar even wat anders verzinnen....... Toen kreeg ik van de fokker een foto toe gestuurd. Van een klein hoopje kater, maar wel een met attitude. Het leek op een gefronsde blik, moppersmurf maar dan niet blauw (hoewel hij wel een blue-point is). En dus werd het in een klap duidelijk, Grumpy was de naam. Door hemzelf bepaald. Grumpy oogt dan misschien wat kwaaiig maar dat is uiterlijke schijn. Hij is als ik, nors van buiten maar lief (zeg het zelf maar) van binnen. En Dopey, jep, die doet z'n naam ook meer dan eer aan. Hij valt weleens ergens af, springt er weleens naast maar weet je altijd voor zich te winnen met z'n aandoenlijke blik. Ik en mijn dwergen, mijn dwergen en ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten